3. beboerinformation i forbindelse med udskiftning af altaner på AB Vennehøj

Kære beboer i Vennehøj

Udskiftningen af altanerne er i fuld gang – desværre går det for langsomt. Byggeriet er pt. en del bagud allerede. Det vil vi gerne beklage. Bestyrelsen er opmærksom på problemet, og gør hvad vi kan for at holde entreprenøren til ilden, da forsinkelsen ikke er acceptabel.

Der er tidligere blevet opsat en nyrevideret tidsplan. Den er taget ned igen. Det var en fejl, at den overhovedet blev sat op. Tidsplanen var udarbejdet af entreprenøren, men bestyrelsen har ikke kunne godkende den. Vi kan sige, at entreprenøren har lovet, at de er ude af folks lejligheder den 10. december. Vi i bestyrelsen har krævet at byggeriet er færdiggjort senest med udgangen af året. Derefter har vi varslet entreprenøren dagbøder, såfremt de ikke har færdigmeldt projektet til aflevering.

Nu tilbage til det praktiske omkring byggeriet.

AFSNIT 1 & 3 (UD MOD DEN GULE GÅRD)

Entreprenøren påregner at starte dette arbejde nu – dvs. de vil snarest påbegynde opsætning af stillads. Entreprenøren har sagt, at de forventer, at påbegynde optagningen af gulve i de berørte lejligheder om ca. 14 dage.

REPARATION AF SKADER

Skader der er opstået i forbindelse med vores altanprojekt, vil blive repareret når håndværkerne er færdige i lejligheden. Som en afslutning vil entreprenøren, i postkassen, aflevere en fejl- og mangel seddel som man bedes aflevere i bestyrelsens post kasse i nr. 82. Sedlerne vil blive overdraget til entreprenøren der efterfølgende vil udbedre skaden. Skal der afslutningsvis males der hvor der er udbedret en skade, sker dette hvor skaden er sket med farven hvid.

KLAGER OVER HÅNDVÆRKERNE/ARBEJDETS UDFØRSEL

Fra bestyrelsens side vil vi gerne opfordre til, at henvendelser vedr. arbejdets gang og dets udførelse rettes til bestyrelsen (mail: bestyrelsen@vennehoj.dk) eller Jes Drangsfeldt (entreprenøren) tlf. 41 96 64 84.

Indgår den enkelte andelshaver en individuel aftale med en af entreprenørens repræsentanter angående arbejdet i lejligheden, er dette en aftale mellem andelshaveren og entreprenøren, hvilket betyder at vi som bestyrelse ikke på et senere tidspunkt vil kunne indgå i en dialog om eventuelle udfordringer.

VARSLING

Er du en af dem, hvor det er nødvendigt, at håndværkerne skal have gulvet pillet op, så er det aftalt med entreprenøren, at der bliver varslet første gang 14 dage før og igen to dage før, de skal ind i lejligheden. Dette sker via skriftlig henvendelse til beboeren i form af en seddel, der vil blive lagt i postkassen. Det er meget vigtigt, at disse varslinger bliver overholdt. Det vil sige, at der er ryddet i stuen, når håndværkerne har meldt deres ankomst. Ét enkelt sted, hvor man ikke kan komme i gang, fordi der ikke er ryddet sinker hele processen yderligere. Og som tidligere nævnt, er vi ikke ligefrem foran tidsplanen. Husk at dette også gælder rydning af altaner.

HJÆLP TIL FLYTNING

Ældre beboere og beboere der af andre grunde ikke kan flytte sine møbler selv, kan få hjælp af foreningen. Bestyrelsen har besluttet, at vi hyre nogle flyttefolk til at hjælpe dem, der har hjælp behov. Kontakt viceværten i god tid hvis du har brug for hjælp.

FEJL- OG MANGELSEDDEL

Når håndværkerne har været rundt i lejlighederne, og de mener, at de er færdige, så omdeler entreprenøren en mangelliste. Herpå kan du skrive, hvis du mener, at der er fejl og mangler ved det arbejde, der er blevet lavet. Ting du gerne vil have rettet. Så vil håndværkerne rette dette. Listerne skal afleveres i bestyrelsens postkasse i nr. 82, kld.

Vi vil også meget gerne have tilbagemeldinger fra beboere, der ingen indvendinger har haft med arbejdets udførsel. Det giver bestyrelsen et bedre udgangspunkt, når vi skal evaluere projektet.

IBRUGTAGNING AF ALTANER

Selvom det umiddelbart kan se ud som om, at altanerne er klar til brug, så kan der være ting, der ikke er helt færdig endnu. Derfor har bestyrelsen aftalt med entreprenøren, at de sætter en lille seddel fast på altanerne med strips. Når den hænger på altanen, så kan du tage den i brug. Vi vil meget gerne have, hvis du vil returnere sedlen, efter du har pillet den ned. Den kan afleveres i bestyrelsens postkasse i nr. 82, kld.

I forbindelse med ibrugtagning af altanen vil der også blive omdelt en vejledning til hvorledes altanen rengøres og vedligeholdes.

BLIVER JEG BERØRT?

Vi vil endnu engang gøre opmærksom på, at det er muligt at orientere sig om, hvem der bliver berørt af projektet i form af, at de skal have gulvet pillet op, ved at kigge på opslagstavlen, der er opsat i kælderen ved siden af bestyrelseslokalet i nr. 82, kld.

 

ÅBENT HUS

Har du spørgsmål eller bemærkninger til projektet er du meget velkommen til at henvende dig til bestyrelsen, enten via mail (bestyrelsen@vennehoj.dk) eller ved personlig henvendelse ved bestyrelsens Åbent hus den sidste mandag i måneden kl. 18.30, i bestyrelseslokalet i kælderen i nr. 82. Næste gang er mandag d. 25. oktober 2010.

NYHEDSBREV

Du kan tilmelde dig foreningens nyhedsbrev på mailadressen: beboernyt@vennehoj.dk. Husk at skriv navn, adresse og mailadresse. Så får du automatisk sendt information fra bestyrelsen, når der er nyt at berette om. Men husk, at denne adresse ikke kan bruges, hvis du har konkrete spørgsmål til bestyrelsen. Her skal du bruge mailadressen: bestyrelsen@vennehoj.dk.

Med venlig hilsen

Bestyrelsen 

Dette indlæg blev udgivet i Beboernyt og tagget . Bogmærk permalinket.