Beboernyt – Januar 2011

Kære beboere i Vennehøj

Året er ved at være omme. Vi vil derfor benytte lejligheden til dels at orientere om altanprojektet, samt andre emner af fælles interesse.

Dette nyhedsbrev er blevet sat op i opgangene og vil også blive udsendt på e-mail. Derfor opfordrer vi stadig alle til at tilmelde sig nyhedsbrevet på bestyrelsens e-mail: beboernyt@vennehoj.dk

Altanprojekt

Som de fleste sikkert har bemærket er projektet ikke klar til aflevering fra PNP-bygs side. En endelig dato for afleveringen ligger endnu ikke fast, dels pga. tidligere forsinkelse, som det ikke har været muligt for PNP-byg at indhente, og dels pga. vejrliget.

Fra bestyrelsens side er vi, sammen med Abildhauge (rådgivende ingeniør) og foreningens administrator, i løbende dialog med PNP-byg ift. konsekvenserne af forsinkelsen og om en eventuel kompensation. Det er bestyrelsens overbevisning, at vi finder frem til en rimelig løsning, der passer begge parter.

Håndliste

Enkelte beboer har oplevet, at der har været monteret en håndliste af træ som afslutning på gelænderet rundt om altanen. Det har desværre vist sig, at denne håndliste smitter af i regnvejr, hvilket giver altanen en misfarvning. Sammen med Abildhauge og PNP-byg arbejder vi på at finde en løsning, der ikke misfarver altanen. Det kan betyde, at montering af håndliste vil mangle, når alt andet arbejde er tilendebragt.

Fejl og mangellister

Når PNP-byg har færdiggjort arbejdet i med altanen vil der blive omdelt en fejl- og mangelliste, til alle beboere. På fejl- og mangellisten anfører man evt. mangler eller skader, som følge af altanprojektet, og som ikke er blevet udbedret. Såfremt der opnås enighed med PNP-byg udbedres disse.

Når listen er udbedret besigtiges altanen og monteringen af vores rådgivende ingeniør. Det vil blive varslet inden han ønsker adgang til lejligheden.

Det er vigtigt at alle altaner besigtiges, således at vi hurtigt kan få udbedret eventuelle fejl.

Følge arbejde

Ifm.  altanprojektet har det vist sig belejligt at udføre enkelte andre forbedringer. Bl.a. har vi udskiftet alle kældervinduer til nye, der passer til foreningens øvrige vinduer.

Overordnet set er vi i bestyrelsen glade for de nye altaner. Vi oplever, at de passer godt til ejendommen. Vi glæder os til, projektet er færdigt og at vi til foråret, for alvor kan tage vores nye altaner i brug.

Navneskilte

Har man ændringer til navneskilte på enten dørtelefon eller postkassen skal disse ændringer meddeles bestyrelsen, der hurtigst muligt vil foretage ændringen. Det er ikke tilladt at opsætte selvproducerede navneskilte. Disse vil blive fjernet. Er det ikke muligt at fjerne dem uden at beskadige fronterne, vil fronten blive udskiftet på andelshaverens regning.

Åbent hus

Der er stadig åbent hus i bestyrelseslokalet i kælderen 82 den sidste mandag i måneden, kl. 18.30 – 19.00. Her kan du stille spørgsmål, få oplysninger eller lignende.

Bestyrelsen A/B Vennehøj

Dette indlæg blev udgivet i Beboernyt og tagget . Bogmærk permalinket.