Beboernyt – juli 2019

Beboernyt, A/B Vennehøj, juli 2019

God adfærd på fællesarealerne

Det er blevet sommer og i den forbindelse håber bestyrelsen, at alle vil være med til at udvise god adfærd på foreningens fællesarealer. Dette betyder blandt andet, at man rydder op efter sig selv, når man har brugt foreningens grill, at man ikke efterlader skrald, når man har opholdt sig i gården, samt at man ikke kaster ting ud over altanen. Cigaretskod og skrald hører ikke til i blomsterbede eller i gården, men derimod i skraldespanden. Husk på at vi alle har et ansvar for, at holde fællesområderne pæne.

Vi vil generelt opfordre til at man rydder op efter sig selv, uanset om det er i gården, vaskekældrene eller opgangene, og udviser god adfærd. Vi vil desuden minde om, at parkering på brandveje er forbudt. Dette inkluderer hele indkørslen til gården. Det er også forbudt at grille på altanerne.

Med sommeren er der beboere, der bl.a. hører høj musik for åbne vinduer på forskellige tidspunkter af døgnet. Har man lyst til at høre høj musik, bedes man lukke vinduer og døre således at det ikke er til gene for resten af beboerne i foreningen. Fra bestyrelsens side forventer vi at alle overholder foreningens husorden, og tager hensyn til naboerne. Til de, der skulle have glemt det, står følgende i husorden:

Der opfordres i foreningen til almen god opførsel og respekt for de andre beboere. Der må aldrig støjes unødvendigt.

Benyttelse af tv, musik, musikinstrumenter m.m. skal ske under hensyntagen til naboerne, og i sene aftentimer bør der vises særligt hensyn ved at dæmpe ned, således at øvrige beboeres ønske om nattero respekteres.

Støj, høj musik og øvrig unødig støjende underholdning må aldrig forekomme mellem kl 23:00 og kl 07:00. Skal man holde fest, skal det varsles 3 dage inden festen holdes ved opslag i egen og tilstødende opgange. Døre og vinduer skal holdes lukket, udluftning skal ske uden støjgener.

Er man i tvivl, findes husorden på foreningens hjemmeside: www.vennehoj.dk

Ændring af vicevært kontortid

Vores nye vicevært fra GodKent er startet og der afholdes fremover

kontortid mandag kl 17-18

Idet GodKent stadig er nye i ejendommen, håber vi fortsat på jeres tålmodighed og forståelse, hvis der skulle opstå længere svartid eller problemer. Skulle der opstå spørgsmål eller lignende, er i velkomne til at kontakte bestyrelsen på mail.

Cykeloprydning

Årets cykeloprydning var tiltrængt. I løbet af de sidste 2 år har der samlet sig 59 cykler uden ejermand. Vi håber at oprydningen har lettet presset i cykelkældrene således, at man nu har mulighed for at stille sin cykel pænt i et cykelstativ.

Sommerferie og åbent hus

Bestyrelsen holder sommerferie i juli og der kan derfor være længere svartid på henvendelser til bestyrelsen end normalt. Bestyrelsen holder ikke åbent hus i juli måned, næste åbent hus i bestyrelseslokalet, kld. 82, vil derfor være mandag d. 26. august 2017, kl. 18.30 – 19.00.

Til slut vil bestyrelsen opfordre til, at man altid orienterer sig i husordenen via foreningens hjemmeside, hvis der er noget man er i tvivl om. Man er selvfølgelig stadig velkommen til at kontakte bestyrelsen på mail bestyrelsen@vennehoj.dk, man skal dog være opmærksom på at der kan forekomme ventetid på svar.

Rigtig god sommer!

Venlig hilsen

Bestyrelsen

Udgivet i Beboernyt | Skriv en kommentar

Beboernyt – juni 2019

Beboernyt, A/B Vennehøj, juni 2019

Til ejeren af den overdækkede knallert i den gule gård

Hej, hvis det er din knallert som er kædet sammen med en cykel, begge overdækket, og holder ved et cykelstativ i den gule gård, så læs videre! Vi kan se at du har fjernet den blå tape, vi havde påsat din knallert i forbindelse med cykeloprydningen. Dette må betyde at du fortsat bruger din knallert og ønsker at beholde den. Desværre står den på en plads ved et cykelstativ, som ikke er beregnet til andet end cykler. Din knallert ødelægger derfor asfalten. Vi vil derfor bede dig om at flytte den hen til motorcykel- og knallert holdepladsen i den gule gård. Har du ikke flyttet den inden d. 19. juni 2019, ser vi os nødsaget til at klippe låsene og flytte den.

Vaskeri

Vaskekælderen i nr. 66 fungerer som chancevask. Her er kun én maskine tilgængelig at vaske på. Er der behov, kan der bookes vasketid på foreningens andre maskiner ved at klikke på vaskekortet i højre hjørne på vores hjemmeside www.vennehoj.dk.

Vicevært

Vores vicevært Gert har opsagt sin stilling med virkning fra d. 1. juni 2019 og han havde derfor sidste arbejdsdag i fredags. Efter grundig overvejelse er vi, i samarbejde med administrationen, blevet enige om, at det er i foreningens interesse at hyre et firma specialiseret i vicevært- og ejendomsservice. Vi har haft flere firmaer til samtale og er endt med at vælge GodKent ApS, en lille familiedrevet virksomhed, som vi håber, at i vil tage godt imod.

Vi mangler stadig at få de sidste detaljer på plads, men der vil være en fast vicevært tilknyttet vores forening, som vil tage sig af de daglige opgaver. Bl.a. kontakt og kommunikation med beboere og håndværkere samt græsslåning, tilsyn med vaskekældre og mindre reparationsarbejder. GodKent starter pr. 1. juli 2019.

GodKent beskriver sig selv således:

Hvem er vi: Vores familieejede virksomhed har siden 1971 haft erfaring med viceværtservice, rengøring og pasning af ejendomme. Vi har været igennem et generationsskifte, hvor vi, sønner af stifteren, overtog virksomheden i 2014. Vi er nu et lille firma med 5 ansatte, så vi har ikke en masse administrationsomkostninger, der skal dækkes når vi tilbyder vores arbejdskraft.

Vi betjener primært ejendomme i Københavnsområdet. Vores ældste kunde er en andelsboligforening på strandvejen i Hellerup. De har i indeværende år været vores kunder i 47 år. Det, sammenholdt med, at vi igennem alle årene udelukkende har fået kontakt til vores kunder gennem personlige anbefalinger, ser vi som et udtryk for, at vi yder et godt og personligt stykke arbejde.

Vores firma er beliggende et stenkast fra jeres ejendom, hvilket kun er en fordel i henhold til responstid, fx i tilfælde af et akut opstået problem.

Vi er ikke en ”vi kan det hele” virksomhed. Vores fokus har gennem mange år været, at drage omsorg for beboere, der henvender sig med problemer – store som små, på renholdelse af ejendommens indre- og udearealer, sørge for en problemfri afvikling af renovation på ejendommen, samt holde græsplæner og flisearealer pæne og nydelige.

Hvilke fordele er der ved at gå fra en fastansat varmemester til at vælge vores løsning? I betaler udelukkende for det arbejde der udføres. Der vil ikke være såkaldte ”tomgangstimer”. Når vi er på ejendommen er det for at udføre vores arbejde. Ejendommen sparer også udgifter til indkøb af materialer og maskiner til brug for en varmemester, da vi selv stiller med maskiner og materialer til brug for arbejdets udførelse, og dette er en indregnet del af den faste månedlige udgift.

Vi er også altid til at komme i kontakt med, hvilket er vigtigt for beboere, der står med pludseligt opståede problemer eller spørgsmål. Jeg har daglig telefonisk træffetid mellem kl 7:30-16:00. Derudover har vi selvfølgelig døgnvagt for akutte opkald, hvor enten jeg eller min bror er klar ved telefonen.

Ændring af vicevært kontortid

Frem til d. 1. juli er det vores sædvanelige viceværtafløser Lars Rindom, som vil tage sig af ejendommen. Der vil derfor kun være kontortid onsdage kl 17-18. Skulle der opstå spørgsmål eller lignende, er i velkomne til at kontakte bestyrelsen på mail.

Kontoret er lukket onsdag d. 5. juni grundet grundlovsdag.

I forbindelse med skift af vicevært, arbejder vi hårdt på at få styr på alle de ting og opgaver, som skal gå op i en højere enhed. Vi håber derfor på jeres tålmodighed og forståelse, hvis der skulle opstå længere svartid eller problemer.

Vi ønsker alle en god sommer!

Venlig hilsen

Bestyrelsen

Udgivet i Beboernyt | Skriv en kommentar

Beboernyt – februar 2019

Beboernyt, A/B Vennehøj, februar 2019

Miele

Mieles hjemmeside til at bestille vasketider er blevet opdateret. Første gang kan det derfor være nødvendigt at bruge sit oprindelige login, som man fik ved indflytning. Man kan herefter selv ændre brugernavn og adgangskode på hjemmesiden. Hvis man ikke har sit oprindelige login og oplever problemer med login, bedes man kontakte viceværten for et nyt.

Vi håber at opleve færre problemer med den nye vaskehjemmeside.

Ændring af vicevært kontortid

Fra og med mandag d. 4. februar 2019 ændres viceværtens kontortider og han vil fremover kunne træffes følgende dage:

Mandag kl 8-9

Og

Onsdag kl 17-18

Viceværtens kontortid har generelt ikke været særlig besøgt og vi synes derfor at hans tid er bedre brugt på ejendommen. Vi har fordelt tiderne således at det giver jer beboere mulighed for, at besøge viceværten før eller efter arbejde. Han kan stadig nås på telefon, hvor man fortsat kan lægge beskeder.

Venlig hilsen

Bestyrelsen

Udgivet i Beboernyt | Skriv en kommentar

Beboernyt – december 2018

Beboernyt, A/B Vennehøj, december 2018

Lukning af vand

Som følge af Brunatas udskiftning af vandmålere har vi desværre oplevet nogle uforudsete følgeskader. Dette har ført til, at vi har været nødsaget til at lukke for vandet når et problem har vist sig, og der har derfor ikke været varslet på forhånd. Vi forstår at dette kan have været ubelejligt og det beklager vi meget. Vi har desværre ikke kunne gøre andet end at tage det som det kommer.

Juleferie og åbent hus

På grund af juleferien kan der være længere svartid på henvendelser til bestyrelsen end normalt. Bestyrelsen holder ikke åbent hus i december måned, næste åbent hus i bestyrelseslokalet, kld. 82, vil derfor være mandag d. 28. januar 2019, kl. 18.30 – 19.00. Man er selvfølgelig stadig velkommen til at kontakte bestyrelsen på mail bestyrelsen@vennehoj.dk, man skal dog være opmærksom på at der kan forekomme ventetid på svar, og at nogle henvendelser først vil blive besvaret på mødet i januar.

Vi ønsker alle god jul og godt nytår!

Glædelige julehilsner

Bestyrelsen

Udgivet i Beboernyt | Skriv en kommentar

Beboernyt – september 2018

Beboernyt, A/B Vennehøj, september 2018

 

God adfærd og respekt for sine naboer

Bestyrelsen vil minde alle om at respektere deres naboer og være opmærksom på eksempelvis ikke, at høre høj musik for åbne vinduer på forskellige tidspunkter af døgnet. Med en gård som vores, skal der ikke meget larm fra en åben altandør til, før alle bliver generet af det. Fra bestyrelsens side forventer vi, at alle overholder foreningens husorden, og tager hensyn til naboerne.

Vi oplever ofte at folk sætter ting i klemme for at holde opgangsdøre og kælderdøre åbne, det er dog vigtigt at man husker at lukke dørene efter sig, da det ellers kan føre til tyveri og uventede gæster i ejendommen.

Vi vil desuden opfordre til, at man rydder op efter sig selv, uanset om det er i gården, vaskekældrene eller opgangene, og udviser god adfærd generelt. Vi vil også minde om, at parkering på brandveje er forbudt. Dette inkluderer hele indkørslen til gården.

Storskraldscontainer

Bestyrelsen har modtaget flere henvendelser angående en storskraldscontainer. Vi har derfor bestilt en container som vil blive opstillet i gården torsdag d. 20. september og afhentet igen mandag-tirsdag ugen efter. Vi håber at der vil blive gjort god brug af den.

Besøg fra Brunata

Det er blevet tid til, at Brunata skal skifte vandmålere i alle lejligheder, dette skal gøres med jævne mellemrum på grund af kalken i vandet. Samtidig bliver varmemålerne udskiftet med nye radiomålere, således at det ikke længere er nødvendigt for Brunata, at skulle ind i hver enkelt lejlighed for at aflæse.

Brunata kommer og udskifter målerne i uge 42, 43 og 44, her vil det være nødvendigt at være hjemme og kunne lukke dem ind. Der vil komme nærmere besked når vi kender datoerne mere præcist.

 

Venlig hilsen

Bestyrelsen

Udgivet i Beboernyt | Skriv en kommentar