Beboernyt – Maj 2011

Kære beboere i Vennehøj

Først og fremmest tak til de beboere, der mødte op til generalforsamlingen og kom med både gode og konstruktive forslag til foreningens daglige drift. Vi vil bl.a. i dette nyhedsbrev følge op på nogle af de inputs som bestyrelsen fik på generalforsamlingen.

Samtidig vil vi benytte lejligheden til at opfordre alle til at tilmelde sig nyhedsbrevet på bestyrelsens e-mail: beboernyt@vennehoj.dk

Altanprojekt

PNP-byg er gået i gang med at udbedre de udvendige fejl og mangler. Det meste af dette arbejde udføres fra lift, dog kan der være behov for at håndværkere skal gennem enkelte lejligheder for at kunne komme til at udbedre alt.

Montering af trælister på gelænderet og de sidste afskærmninger vil også, i videst muligt omfang, blive udført fra lift. Vi er pt. i tæt dialog med PNP-byg for hvornår dette arbejde påbegyndes.

Har PNP-byg behov for at skulle gennem en lejlighed, vil dette kun ske ved forudgående varsling.

Som der blev orienteret om på generalforsamlingen, ligger finansieringen af altanprojektet nu fast. Derfor vil det fremgå af opkrævningen af boligafgift fra og med 1. juni 2011. Beløbet der vil blive opkrævet er kr. 450,00.

Ordensregler for altaner

På generalforsamlingen, mandag d. 11. april, blev der vedtaget et sæt ordensregler for altanerne, der er en del af foreningens samlede ordensreglement. De er udsendt som bilag til referatet. Bestyrelsen vil her fremhæve følgende punkter:

–          Der må ikke grilles eller bruges anden form for åben ild på altanerne

–          Altankasse må meget gerne sættes op, men skal hænge på indersiden af altanen. De må altså ikke hænge udover kanten.

–          Ejendommens murværk eller altanerne må ikke males

–          Der må ikke bores eller fastgøres noget i altanen.

–          Håndfangstrælisten på altanen skal oliebehandles. Denne vedligeholdelse forestår foreningen.

–          Skader på altanen afholdes af beboeren

Ledigt kælderrum

Der er pt et ledigt kælderrum i foreningen. Dette kælderrum er et supplement til det lofts- eller kælderrum som man allerede har rådighed over, hvorfor der opkræves en særskilt leje på kr. 100,00 pr måned. Er man interesseret i at leje det pågældende rum skrives dette til bestyrelsen enten pr. mail eller ved at lægge en seddel i bestyrelsens postkasse i nr. 82, senest fredag d. 20. maj 2011. Rummet overtages fra 1. juni 2011.

Skulle der være mere end en andelshaver, der ønsker at leje kælderrummet, trækker bestyrelsen lod blandt de beboere, der er interesserede.  Andelshavere der allerede lejer ekstra plads, vil kun komme i betragtning såfremt ingen andre ønsker at leje rummet.

Ønsker man at besigtig kælderrummet, kontaktes viceværten.

Trappevask

På baggrund af de tilbagemeldinger vedrørende kvaliteten af trappevask, bestyrelsen fik på generalforsamlingen, arbejder vi på at få højne kvaliteten. Det vil vi bl.a. gøre ved snarest at få følgende tiltag implementeret:

–          Fast dag hvor foreningens trapper bliver rengjort

–          Tydelighed om hvad trappevask indebærer

Bestyrelsen vil samtidig opfordre til ikke at opbevare indbo på trappeopgangen. Dels bliver der vasket rundt om indboet og dels er det generende for dem der skal passerer på trappen.

Vaskekældere

Vaskekældrene er et fælles ansvar. Vi opfordrer til at efterlade vaskekælderen i samme stand som du selv ønsker at møde den.

Skal vi have ekstra rengøring af vaskekældrene vil den ekstra udgift blive pålagt vaskeprisen.

Støj

Med foråret og sommeren er der beboere der bl.a. hører høj musik for åbne vinduer på forskellige tidspunkter af døgnet. Fra bestyrelsens side forventer vi at alle overholder foreningens husorden, og tager hensyn til naboerne.

Det er muligt at klage over en beboer til bestyrelsen, dog vil vi opfordre til at man inden søger dialog med den pågældende beboer. Samtidig ønsker vi mindst to uafhængige henvendelser, for ikke at stå i en situation, hvor det er påstand mod påstand.

Trafik og parkering i gården

Vi gør opmærksom på at det ikke er tilladt at parkere motorkøretøjer, af nogen art, i gården. Tohjullede motorkøretøjer henvises til den gule gård. Denne gård er, i modsætning til vores egen, aflukket med låger.

Mht. at køre ind i gården, må dette kun ske lejlighedsvist, f. eks i forbindelse med flytning, bortskafning af byggeaffald m.m.. Samtidig gør vi opmærksom på, at det ikke er tilladt at køre ind i gården med køretøjer over 3.500 kg, da underlaget ikke kan bærer tungere køretøjer.

Affald

Bestyrelsen gør igen opmærksom på at det kun er containere der står på foreningens område, dvs. der hvor der ligger fliser og i hjørnet i den gule gård, der må benyttes.

Glas, pap og andre containere der er opstillet mod Englandsvej 84 – 92, tilhører ikke vores foreningen, men naboejendommen.

Sommerfest

Nu hvor gården igen er ledig, vil vi forsøge at genoptage vores sommerfester i slutningen af august. Dette vil dog kræve at der er nogle af jer beboere der melder jer til at give en hånd med i forbindelse med hhv. klargøring og oprydning.

En sommerfest vil kun blive gennemført, såfremt nogle melder sig til at give en hånd med. Man melder sig ved at sende en mail til bestyrelsen på: bestyrelsen@vennehoj.dk

Åbent hus

Næste gang der er åbent hus i bestyrelseslokalet i kælderen 82, er mandag d. 31. maj 2010, kl. 18.30 – 19.00. Her kan du stille spørgsmål, få oplysninger eller lignende. Efter åbent hus holder bestyrelsen bestyrelsesmøde. På bestyrelsesmødet behandler vi bl.a. de henvendelser der er kommet til bestyrelsen i den forløbende måned.

Med venlig hilsen

Bestyrelsen A/B Vennehøj

Dette indlæg blev udgivet i Beboernyt og tagget . Bogmærk permalinket.