Beboernyt – april 2020

Beboernyt, A/B Vennehøj, april 2020

Covid-19/coronavirus – hensyn og god hygiejne

Covid-19/coronavirus påvirker alles hverdag. Vi er mere hjemme end vi plejer, og det er derfor vigtigt at huske, at respektere sine naboer og vise hensyn, ikke støje unødvendigt og som altid, overholde husorden.

Det er vigtigt at vi passer på hinanden. Vi opfordrer alle til at holde afstand, også i opgange og vaskekældre så vidt muligt, vaske hænder/bruge håndsprit og følge Sundhedsstyrelsens retningslinjer om god hygiejne.

Grundet covid-19/coronavirus har viceværtkontoret lukket, dvs. at der ikke afholdes kontortid om mandagen. Ellers kører viceværten som normalt på ejendommen og man er fortsat velkommen til, at kontakte viceværten på tlf. 32581158 inden for den normale træffetid kl. 7:30-15:30.

Af samme årsag afholder bestyrelsen ikke ”åbent hus” den sidste mandag i måneden. Bestyrelsen kan fortsat kontaktes på mail.

Viceværtens træffetid samt bestyrelsens ”åbent hus” genoptages når det igen er forsvarligt og der er klare udmeldinger fra myndighederne ang. forsamlinger.

Vi minder alle om, at det i disse tider, er særligt vigtigt at binde knude på sin affaldspose før man smider den i skakt eller container. Det drejer sig om vores og vores viceværts sundhed.

Generalforsamling

Vi har besluttet at udskyde årets generalforsamling til, at det igen er forsvarligt at mødes i større forsamlinger. Vi afventer myndighedernes anbefalinger.

Ledige loft- og kælderrum

Foreningen har i øjeblikket 4 ledige rum:

1 stk ledigt loftrum beliggende i nr. 80.

3 stk ledige kælderrum, ét beliggende i nr. 72, og to beliggende i nr. 78 – et ved cykelkælderen og et ved vaskekælderen.

Hvert rum kan lejes for 150kr pr. måned. Er man interesseret, bedes man sende en mail til bestyrelsen med navn og adresse, samt hvilket rum man er interesseret i, senest d. 1. maj 2020.

Praktisk i forår/sommer

Vi har nogle projekter i løbet af forår/sommeren.

Vi skal bl.a. have polishbehandlet/dybderenset vores trappeopgange. Det er i den forbindelse vigtigt at der ikke er trafik på trapperne, da det kan sætte aftryk i behandlingen.

Vi skal også have olieret håndfang på altanerne. I den forbindelse skal altankasser og lignende fjernes, så der er fri adgang til træet.

Begge dele vil der komme nærmere information om i form af opslag i opgangene, når vi har datoer for hvornår arbejdet udføres.

Affaldsskakte og –beholdere vil også blive renset i løbet af forår/sommer.

Som en del af indvending vedligehold vil vi minde alle om at smøre hængsler på egen lejlighedsdør, låse, altandøre og vinduer, så kører det hele lidt glattere og der er ikke behov for at smække ekstra hårdt med dørene.

Husk at passe på hinanden, vise hensyn, holde afstand og vaske hænder/bruge håndsprit.

Venlig hilsen

Bestyrelsen

Dette indlæg blev udgivet i Beboernyt. Bogmærk permalinket.