Beboernyt – marts 2021

Beboernyt, A/B Vennehøj, marts 2021

Vicevært kontortid

Viceværten afholder fortsat ikke kontortid. Perioden varer så længe dette anbefales af myndighederne. Når kontortid genoptages, vil det være mandage kl. 16:30-17, da flere beboere har efterspurgt tidligere kontortid. Viceværten kan fortsat nås på tlf. 32 58 11 58 mandag-fredag kl. 7:30-15:30.

Opgangene er flugtveje

Af hensyn til brandsikkerheden er det ikke tilladt at opbevare barnevogne, klapvogne eller lignende i opgangene. Foreningen har barnevognsrum netop til dette formål, og hver enkelt beboer har desuden et loft-eller kælderrum.

Det er heller ikke tilladt at opbevare affald, sko eller andre genstande på opgange eller udenfor loft- og kælderrum. Ejendele skal opbevares i lejligheden eller inde i rummene og ikke på gangen. Affald hører til i affaldscontainerne.

Opgangene fungerer som flugtveje i tilfælde af brand og skal behandles som sådan, det kan derfor have afgørende betydning, at de er ryddede.

Ny administration

Boligexperten overtog administrationen af foreningen pr. 1. januar 2021. Siden overtagelsen har vi i bestyrelsen oplevet at der er sket en stor forandring i vores kontakt og tilfredshed med vores administration. Vi modtager også mange positive tilbagemeldinger fra beboere, særligt i forbindelse med køb og salg, men også ved andre henvendelser.

Der har været meget arbejde i forbindelse med skiftet af administration. Mange arbejdsgange er allerede blevet optimeret og vi arbejder på endnu flere, for at gøre ting lettere og regler klarere for både beboere og bestyrelse. Særligt vores procedure ved køb og salg har fået en tiltrængt opdatering.

Noget vi i bestyrelsen særligt har arbejdet med, er tillid. Grundet rigtig mange fejl og dårlig kommunikation havde vi mistet tilliden til vores tidligere administration, og vi har derfor haft svært ved at overlade vores vante arbejdsgange og kontrol til Boligexperten. Boligexperten har vist at de overholder vores aftaler, ønsker os det bedste og er interesserede i vores forening og beboere, og har derved løftet en kæmpe byrde af bestyrelsens skuldre. De har også rettet op på rigtig mange fejl fra vores tidligere administration. Vi er kun blevet bekræftede i, at Boligexperten er den rette administration for vores forening og vi er rigtig glade for samarbejdet.

Opdatering på vaskerier

Alle vaskerum er nu blevet malet, har fået lagt flot flisegulv og installeret nye maskiner. Tørrerummene er ligeledes blevet malet samt fået nye tørresnore og borde. Vi er tilfredse og synes at både vaske- og tørrerum står flotte og indbydende. Vi har bl.a. monteret nye tavler, skraldespande og klapsæder i vaskerummene. Der har været lidt forsinkelser ift. tørrerummene, men de burde alle være åbne nu. Vi opfordrer alle til at behandle vores nye maskiner og rum ordentligt samt rydde op efter sig selv, så både maskiner og rum holder sig pæne så længe som muligt.

Vores nye maskiner har automatisk sæbedosering med svanemærket og allergivenlig sæbe. For at følge med forbruget af vand, el og gas samt den inkluderede sæbe, er prisen pr. vask og tørring steget.

Alle lejligheder har fået udleveret én vaskebrik til brug når man ønsker at booke maskine samt vaske og tørre. Ønsker man en ekstra vaskebrik er der mulighed for at købe denne hos viceværten. Prisen herfor er 150 kr. Hver lejlighed kan have max to vaskebrikker tilknyttet.

Fremover skal man også benytte sin vaskebrik i chancevasken, dvs. at vaskemønterne som tidligere er blevet brugt, udgår. Har man vaskemønter, som man ikke har nået at bruge, kan disse returneres i kiosken og man kan få pengene retur frem til d. 1. juni 2021. Herefter vil det ikke længere være muligt at få penge retur.

Ferie og åbent hus

Bestyrelsen holder ikke åbent hus d. 29. marts grundet påsken. Næste bestyrelsesmøde og åbent hus er derfor d. 26. april. Man er selvfølgelig stadig velkommen til at kontakte bestyrelsen på mail bestyrelsen@vennehoj.dk.

Generalforsamling

Årets generalforsamling afholdes d. 17. maj 2021. Årsagen til dette er, at vi håber at det vil være muligt at afholde fysisk, men kan dette ikke lade sig gøre vil det sandsynligvis blive gennemført som en såkaldt ’corona-generalforsamling’ hvor man stemmer via fuldmagt. Nærmere information følger.

Venlig hilsen

Bestyrelsen

Dette indlæg blev udgivet i Beboernyt. Bogmærk permalinket.