Beboernyt – december 2020

Beboernyt, A/B Vennehøj, december 2020

Vicevært kontortid

Grundet de seneste restriktioner og anbefalinger fra myndighederne afholder viceværten ikke kontortid mandage kl. 17-17:30 i en foreløbig periode til og med 3. januar 2021. Perioden kan blive forlænget hvis dette anbefales af myndighederne.

Viceværten varetager fortsat de sædvanlige arbejdsopgaver på ejendommen, og kan fortsat nås på tlf. 32 58 11 58 mandag-fredag kl. 7:30-15:30.

Vi minder alle om, at det er rigtig vigtigt at binde knude på affaldsposen inden man smider den i skakt eller container.

Nye vaskerier, vaske- og tørrerum

I forbindelse med etableringen af nye vaskemaskiner istandsætter vi alle vaske- og tørrerum. Dette vil ske på skift således at enkelte vaske- og tørrerum vil være lukkede i en periode. Vi er i gang med at indhente tilbud på murer og malerarbejde. Vi forventer at starte istandsættelsen af første vaskerum i nr. 78 i uge 3 og at nr. 78 som det første nye vaskeri, vil være oppe at køre i uge 5. Herefter vil vi gå i gang med vaskeri og tilhørende tørrerum i nr. 74 og til slut nr. 62.

Der vil snarest komme nærmere information med den konkrete plan, så man kan orientere sig om, hvilke vaske- og tørrerum der kan benyttes i hvilke perioder.

Ny administration

Boligexperten overtager administrationen af foreningen pr. 1. januar 2021. Vi har den seneste tid haft en del kommunikation med Boligexperten og foreningens nye kontaktperson, som allerede har været en stor hjælp for os.

Boligexperten beretter at overleveringen af foreningen forløber planmæssigt og at de gør hvad de kan for, at overgangen bliver så glat som muligt.

Vi oplever fortsat mange problemer med vores nuværende administration. Både beboere og bestyrelse har svært ved at komme i kontakt med dem og får ikke svar på henvendelser. Flere beboere oplever også udfordringer og manglende kommunikation/information ved køb og salg, og vi er flere gange blevet informeret om regninger der ikke bliver betalt. Begge dele er en fast del af arbejdet og er derfor ikke noget, der burde give anledning til problemer.

Storskrald og cigaretskod

Storskraldscontaineren som stod her d. 12.-16. november blev godt brugt. Vi regner med at bestille en igen i medio 2021.

Vi må endnu engang minde om, at cigaretskod og affald ikke skal smides på fællesarealer og i blomsterbede. Cigaretskod hører til i restaffald.

Når man går ud i gården for at ryge, skal det foregå væk fra hoveddøre og altaner, så det ikke trækker ind gennem åbne døre og vinduer. Man skal huske at tage hensyn til sine naboer i stueetagen. Som beboere i foreningen har vi et fælles ansvar for at holde arealerne pæne og tage hensyn til vores naboer.

Juletræer

Igen i år er man velkommen til, at smide sit gamle juletræ på det grønne græsareal i firkanten ved indkørslen til gården. Foreningen sørger for afhentning.

Juleferie og åbent hus

På grund af juleferien kan der være længere svartid på henvendelser til bestyrelsen end normalt. Bestyrelsen holder ikke åbent hus i december måned, næste åbent hus i bestyrelseslokalet, kld. 82, vil derfor være mandag d. 25. januar 2021, kl. 18.30-19.00. Man er selvfølgelig stadig velkommen til at kontakte bestyrelsen på mail bestyrelsen@vennehoj.dk, man skal dog være opmærksom på at der kan forekomme ventetid på svar, og at nogle henvendelser først vil blive besvaret på mødet i januar.

Bestyrelsesmedlem Xenia har solgt sin lejlighed pr. 1/1-2021 og udtræder derfor af bestyrelsen. Vi takker for din store indsats i bestyrelsen og for foreningen. Du ønskes held og lykke fremover!

Husk at passe på hinanden, vise hensyn, holde afstand og vaske hænder/bruge håndsprit.

Vi ønsker alle god jul og godt nytår!

Venlig hilsen

Bestyrelsen

Dette indlæg blev udgivet i Beboernyt. Bogmærk permalinket.